- +420 774 933 322
- info@vylecenikusmevu.cz
- Zbuzkova 175/51 | Čerpadlová 1034/2, Praha 9
Tyto Smluvní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují smluvní vztah mezi poskytovatelem zdravotních služeb a pacientem – klientem (příjemcem zdravotních služeb).
Termínem poskytovatel zdravotních služeb se rozumí společnost NATURDENT – ORTODONCIE s.r.o., IČ: 03477380, se sídlem Jabloňová 348, 250 73 Radonice, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 232305, dále též jako „POSKYTOVATEL“ či „Poskytovatel“.
Termínem „léčba“ či „péče“ či „výkon“ či „ošetření“ se rozumí poskytování zdravotních služeb ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, dále též jako „Zákon“.
Termínem „pracovník Poskytovatele“ se rozumí zubní lékař – ortodontista, specialista, odborný asistent, dentální hygienistka ve smluvním poměru k Poskytovateli (v závislosti na typu výkonu).
Termínem „ordinace“ se rozumí ucelená provozní jednotka poskytující zdravotní službu. Tvoří ji především zubní souprava (křeslo) s odpovídajícím technologickým, diagnostickým a léčebným vybavením, a pracovníci Poskytovatele.
Povinnosti POSKYTOVATELE
POSKYTOVATEL se zavazuje vykonávat zdravotní péči v oboru praktického zubního lékařství na úrovni současného moderního lékařského poznání, „lege artis“, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu pacienta a v souladu s platnými předpisy POSKYTOVATELE.
POSKYTOVATEL se zavazuje vést zdravotnickou dokumentaci pacienta dle platných právních předpisů. POSKYTOVATEL se zavazuje nakládat s informacemi o zdravotním stavu pacienta uloženými v dokumentaci (dále jen „chráněné informace“) dle zásad ochrany citlivých osobních údajů a dalšími právními předpisy, zejména GDPR.
POSKYTOVATEL se zavazuje, že poskytne chráněné informace třetím osobám zásadně pouze se souhlasem pacienta a že zdravotním pojišťovnám poskytne informace pouze v nezbytném rozsahu, a to pouze informace o hrazených zdravotních službách (příslušné pojišťovny), nikoliv ostatní chráněné informace o jiných výkonech (prováděných v režimu nadstandardních zdravotních služeb).
Před poskytnutím zdravotní péče se POSKYTOVATEL zavazuje informovat pacienta v dostatečném rozsahu o jeho orálním zdravotním stavu, o navrhovaném individuálním léčebném postupu (léčebném plánu) i o povaze, důsledcích a možných rizicích spojených s daným zdravotním výkonem. V případě existence více možných variant léčby seznámí POSKYTOVATEL pacienta s jednotlivými variantami léčby a jejich cenovou náročností.
POSKYTOVATEL je povinen objednávat pacienty na dohodnutý čas tak, aby optimalizoval čekání pacientů.
POSKYTOVATEL je povinen dodržovat všechny etické zásady vztahu lékař/pacient, minimalizovat stres, minimalizovat eventuální bolestivost poskytované péče a komunikovat s pacientem tak, aby informace byly pro pacienta srozumitelné.
POSKYTOVATEL je povinen informovat pacienta o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, a to před jejich poskytnutím, a vystavit účet za uhrazené zdravotní služby.
POSKYTOVATEL si vyhrazuje právo možnosti odmítnout či ukončit léčbu, pokud:
- pacient úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup,
- pacient závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů; za závažné omezení práv ostatních pacientů se považuje i opakovaná neomluvená absence ze sjednaného termínu ošetření,
- pacient vysloví nesouhlas s poskytováním zdravotních služeb nebo požaduje takové výkony, které odporují odbornému profesnímu přesvědčení lékaře nebo jsou v rozporu se zájmy pacienta či ohrožují jeho zdraví,
- pacient přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb,
- z dalších zákonných důvodů (provozní či kapacitní důvody).
PRÁVA PACIENTA
Pacient má právo:
- na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, je-li nezletilou osobou,
- na přítomnost osoby blízké nebo osoby určené pacientem, nenaruší-li přítomnost těchto osob poskytnutí zdravotních služeb,
- být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění a o způsobu jejich úhrady,
- znát jméno a příjmení zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků přímo zúčastněných na poskytování zdravotních služeb,
- odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněny, a osob připravujících se na výkon povolání zdravotnického pracovníka.
Na ošetření pacienta se podílejí pracovníci Poskytovatele v závislosti na druhu prováděného výkonu (zubní lékař/asistent/specialista). Nelze garantovat ošetření vždy stejným pracovníkem Poskytovatele.
Povinnosti pacienta
Pacient je povinen:
- dodržovat navržený individuální léčebný postup,
- pravdivě informovat pracovníka Poskytovatele o svém zdravotním stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb,
- bez zbytečného odkladu prokazatelným způsobem informovat Poskytovatele o každé změně údajů sdělených Poskytovateli v rámci Registračního formuláře, zejména, změnu jména/příjmení, adresy bydliště, zdravotní pojišťovny.
- bez zbytečného odkladu prokazatelným způsobem informovat Poskytovatele o zdravotním výkonu, který mu byl poskytnut v jiném zdravotnickém zařízení a který může mít vliv na poskytování zdravotní péče Poskytovatelem. Při porušení této povinnosti pacientem Poskytovatel neodpovídá za vady jím poskytnutých služeb vzniklé v důsledku prodlení s poskytnutím informace dle předchozí věty Poskytovateli,
- pečovat o své orální zdraví odpovídajícím způsobem tak, aby se vyvaroval všech odstranitelných (preventabilních) zdravotních rizik,
- akceptovat preventivní prohlídky a preventivní dentální hygienu jakou nezbytnou součást léčby,
- poskytnout součinnost při zdravotním výkonu a kontrole průběhu léčebného procesu,
- dbát o vysoký standard své zubní hygieny,
- uhradit poskytovateli cenu poskytnutých zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění nebo jiných zdrojů, které mu byly poskytnuty s jeho souhlasem.
Pacient je povinen dodržovat sjednané termíny jednotlivých lékařských výkonů v souladu s léčebným plánem, preventivními prohlídkami a plánem výkonů dentální hygienistky. Za sjednaný termín se považuje termín zapsaný v systému Poskytovatele, přičemž Poskytovatel je povinen jej pacientovi sdělit – ústně, telefonicky či e-mailem. Poskytovatel je oprávněn měnit termíny a informovat pacienta (ústně, telefonicky či e-mailem) o takové změně.
Pacient si musí být vědom, že v případě jeho neomluveného nedodržení smluveného termínu (dále jen „absence“) vzniká poskytovateli škoda úměrná minutové sazbě ordinace.
V případě absence vzniká poskytovateli nárok na smluvní pokutu. Smluvní pokuta je dána násobkem minutové sazby ordinace (viz ceník) a sjednané plánované délky ošetření. Smluvní pokuta je splatná v den absence a poskytovatel je oprávněn ji neprodleně vyúčtovat pacientovi. Pacient bere na vědomí, že motivací tohoto ustanovení není účtování smluvních pokut, ale zamezení neomluvených absencí a prostojů nákladného zdravotnického zařízení.
Absenci pacienta lze v předstihu omluvit a sjednat náhradní termín. Omluva musí být v takovém případě provedena nejpozději 24 hodin předem, a to prokazatelným způsobem – osobně na recepci poskytovatele, prostřednictvím elektronické pošty na info@naturdent-ortodoncie.cz nebo SMS zprávou na tel. číslo 774 933 322.
Úhrada za poskytnuté služby
Zdravotní výkony hrazené z veřejného zdravotního pojištění jsou zohledněny v ceníku dle platné legislativy ČR. Právní předpisy stanoví věkovou hranici pacienta, po jejímž překročení nejsou ortodontické výkony zdravotní pojišťovnou hrazeny. Právní předpisy dále stanoví seznam zdravotních výkonů nehrazených z veřejného zdravotního pojištění.. Pacient je povinen uhradit Poskytovateli cenu nehrazených zdravotních výkonů dle platného ceníku Poskytovatele neprodleně po poskytnutém ošetření, ať již hotovostní či bezhotovostní platbou.
POSKYTOVATEL je povinen zpřístupnit v ordinaci platný ceník zdravotních výkonů nehrazených z veřejného zdravotního pojištění.
Individuální možné varianty léčby a cenový návrh pro daného pacienta sdělí lékař pacientovi na základě vyšetření, a to před vlastním léčebným výkonem. U rozsáhlých (klinicky i cenově náročných) výkonů připraví lékař pacientovi písemný cenový plán; platnost cen takového plánu je 3 měsíce, a po tuto dobu jsou ceny garantovány. V případě komplikací a větší časové náročnosti ošetření může být plánovaná cena finálně navýšena pouze dle aktuální minutové sazby ordinace.
Minutová sazba reprezentuje veškeré náklady za výkon ordinace zahrnující odbornou práci. Použité technologie, speciální materiály nebo ortodontické aparáty nejsou zahrnuty v minutové sazbě a účtují se pacientovi zvlášť.
Platba probíhá hotově či platební kartou. V případě nutnosti použití specifických materiálů či subdodávek bude vyžadována zálohová platba s výjimkou léčby transparentními alignery, kdy pacient je povinen uhradit plnou cenu výrobku předem.
Stížnosti a Reklamace
Je-li pacient se zdravotnickým výkonem nespokojen, je na základě ust. § 93 a násl. Zákona oprávněn podat stížnost. Předmětem stížnosti může být podezření na pochybení při provádění odborného výkonu (pochybení, zanedbání péče), chování ošetřujícího personálu (etika výkonu povolání zdravotnických pracovníků), nedostatečné množství či kvalita podávaných informací. Stížnost se podává u Poskytovatele a bude vyřízena do 30 dnů od obdržení, přičemž lhůtu lze prodloužit.
Nesouhlasí-li stěžovatel se způsobem vyřízení, může se obrátit na příslušný správní orgán, který vydal oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Tím není dotčena možnost podání stížnosti u České lékařské komory nebo České stomatologické komory, popřípadě zdravotní pojišťovny.
POSKYTOVATEL odpovídá za vady poskytnuté služby dle občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele a pacient má právo poskytnuté služby/zboží reklamovat. Pacient má zejména právo na bezplatné odstranění vady nebo na výměnu vadného plnění za jiné bezvadné. V případě neodstranitelné vady má pacient právo na snížení ceny nebo na odstoupení od smlouvy. Případné vady plnění Poskytovatele je pacient povinen reklamovat ihned po zjištění vady, nejpozději na další kontrole u Poskytovatele. Poskytovatel je na žádost pacienta povinen o uplatnění reklamace vydat pacientovi písemné potvrzení, obsahující specifikaci vadou dotčené služby, specifikaci vady, pacientem preferovaný způsob vyřízení reklamace, datum a podpis.
Poskytovatel je povinen o uplatněné reklamaci rozhodnout bez zbytečného odkladu. Poskytovatel je povinen splnit svoje povinnosti vyplývající z uznané reklamace do 30 dnů od uplatnění reklamace.
V případech neupravených těmito podmínkami, se postupuje podle obecných ustanovení občanského zákoníku o právech z vadného plnění a podle příslušných ustanovení zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.
POSKYTOVATEL dále poskytuje záruku za použité výrobky, a to individuálně dle podmínek dodavatele.
Důvody k celkovému nebo částečnému zrušení záruky jsou: Nedbalost k ústní hygieně, neuposlechnutí lékařského doporučení, nesprávné používání ortodontického aparátu, neléčená dysfunkce čelistního kloubu, systémové choroby ovlivňující stav orálního zdraví (diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba atd.), zranění v oblasti hlavy a krku s možností poranění zubů nebo čelisti.
Text podmínek je pacientovi k dispozici na webu www.naturdent-ortodoncie.cz i na recepci POSKYTOVATELE.
Platnost od 1. 1. 2022